Skip to main content

Uitgeven

Uitgeven op basis van Draagvlak.

Naast dat we ons inzetten voor groei en ontwikkeling, voor jou als schrijver en professioneel auteur, geven we ook uit. Ons fonds komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het is een selectieve greep uit het werk waar wij aan mee mogen werken. Ons doel is om verhalen uit deze wereld een prominente plek op het podium te geven. Verhalen met een boodschap, een diepere laag: een visie.

Bij Plotfarm werken met onze eigen ontwikkelde uitgeefformule. Op die manier bieden we  ruimte aan schrijvers die anders niet gelezen zouden worden. En krijgt het boek de aandacht die het verdient. Onze formule houdt in dat we uitgeven op basis van draagvlak: zowel de schrijver, wijzelf, de boekhandel en natuurlijk het lezerspubliek dienen in het boek te geloven. Hiervoor zoeken we niet alleen validatie, maar enthousiasmeren ook met slimme PR en marketing. We steken onze handen uit te mouwen om dit draagvlak daadwerkelijk te creëren. Dit betekent dat wij samen investeren in jouw boek. En het op die manier de plek geven die het verdient.

Een manuscript bij ons aanbieden en/of weten hoe de uitgeefkansen eruit zien voor bijvoorbeeld externe partijen? Dat kan. We gaan graag aan de slag met je manuscript en nemen dit door tijdens een Plotgesprek (zie Diensten).

Uitgeven op basis van draagvlak. We gaan opzoek naar validatie en motivatie van zowel de schrijver, wijzelf, de boekhandel en natuurlijk het lezerspubliek.
Verhalen met een visie.  Met onze boeken willen we de blik van de lezer verbreden. Dit doen we door verhalen van auteurs met een visie uit te te geven. Vaak ervaringsdeskundigen die net een andere kijk op bepaalde zaken hebben.
Marketing doormiddel van storytelling. We focussen op de boodschap achter het verhaal en verbinden deze met de thematiek die zich hieromheen afspeelt.

Wat zeggen anderen over Plotfarm?

Veelgestelde vragen

Dus jullie geven niet alles uit?

Dat klopt. Ook wij zijn een partij waarvan draagvlak nodig is. Maar wel denken we een formule gevonden te hebben die werkt. Waarbij we het beste van traditioneel uitgeven en self-publishing combineren. Plus een aantal andere elementen zoals community management, crowdfunding en storytelling. Waardoor verhalen beter worden, boeken met enthousiasme het levenslicht zien en de aandacht krijgen die ze verdienen.

Kan ik ook op een andere manier mijn manuscript bij jullie aanleveren?

Omdat de schrijfcoach het creatieve proces met jou aangaat, is die niet degene die jouw manuscript redigeert. Redactie is daarom geen onderdeel van het schrijfcoachingstraject. Mocht je na het traject behoefte hebben aan redactie, dan kun je terecht bij een van onze redacteurs uit de community. Tijdens het traject kun je hier al naar op zoek gaan, door contacten te leggen in de community.

Kan ik ook op een andere manier mijn manuscript bij jullie aanleveren?

Wanneer je al een van de overige trajecten bij ons volgt kan je redacteur of schrijfcoach een voorstel bij ons indienen om het boek via Plotfarm uitgeven.

Wanneer je zonder schrijfcoaching of redactie je uitgeefkansen bij Plotfarm wilt ontdekken is het plotgesprek de manier om het manuscript bij ons in te leveren. Niet alleen is dit heel waardevol om op deze manier naar je manuscript te kijken, wij stellen onze tijd beschikbaar om diep in jouw manuscript te kunnen duiken en een kwalitatief hoogstaande analyse op het manuscript te kunnen doen en dit kost tijd. Het voordeel: Geen 4 maanden wachten op een inhoudloze reactie.

Hoe zit dit als ik al een redactie of schrijfcoachingstraject bij jullie volg?

Bij Plotfarm zorgen we ervoor dat alle manuscripten een podium krijgen. Indien jouw manuscript past bij onze portefeuille, dan geven we het graag uit. Indien dat het geval is, zal je schrijfcoach dit gedurende het schrijfcoachingstraject aan je voorstellen. Mocht jouw manuscript niet bij onze portefeuille passen, dan helpen we uiteraard verder bij het zoeken van een andere uitgever of selfpublishing-platform.

Zijn er kosten aan verbonden?

Bij Plotfarm werken we met een gedeelde investering in tijd, kennis en geld. Dat resulteert in dat partijen gelijkwaardig geïnvesteerd en gebaat zijn bij het laten slagen van de verspreiding van het verhaal en daarmee de verkoop van het boek.